Inkluze staví děti na okraj společnosti, místo aby je začleňovala do kolektivu

Inkluze v současné podobě je skutečně tragické řešení, na které doplácejí děti i učitelé
České školství skutečně revoluci potřebuje. Ale inkluze tím tolik potřebným svěžím vánkem rozhodně není. Je to průšvih, který v našem školství rozklížil, co šlo.
Článek
Když v roce 2016 tehdejší ministryně školství Kateřina Valachová prosadila inkluzi do českého školského systému, zasela tím do lavic velký problém. Varování odborníků nedbala a z ministerského křesla vydala nařízení, které většině zúčastněných přineslo jen potíže. Z inkluze může těžit snad jen několik málo vysoko postavených úředníků, kteří se alespoň na oko chtějí blížit jakémusi pokřivenému ideálu moderní Evropy.
Inkludované dítě jako vyvrhel
Inkluze podle Kateřiny Valachové měla za úkol začlenit do běžných kolektivů děti, které mají nejrůznější potíže. Od tělesných postižení po všechna možná mentální omezení. Paní ministryně sice může ze své kanceláře přikázat, že tyto děti všichni teď hned přijmeme mezi sebe, a stanou se z nich naši nejlepší přátelé. Ale nějak zapomněla oběhnout všechny základní školy a probrat to se všemi ostaními dětmi. Je moc hezké, že se...

 

Klíčová slova: