Integrace lehce mentálně postižených je v praxi problém
Případné vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením v běžných třídách by znamenalo velké praktické problémy, varovala na pražské konferenci Inkluze 2016 speciální pedagožka Jana Karvaiová, která vyučuje děti s tímto handicapem.
Případné vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením v běžných třídách by znamenalo velké praktické problémy, varovala na pražské konferenci Inkluze 2016 speciální pedagožka Jana Karvaiová, která vyučuje děti s tímto handicapem. Snížené nároky na znalosti sice byly zapracovány do běžného programu pro základní školy, ale další potíže mohou podle ní způsobit výrazně odlišné časové dotace některých předmětů, výuka cizích jazyků nebo známkování.
Drtivá většina dětí s lehkým mentálním postižením se v současné době vzdělává odděleně podle samostatných osnov s jiným obsahem učiva. Od září zůstane vše při starém pro děti, které budou na druhém stupni. Žáci prvního stupně se budou vzdělávat podle individuálních plánů s mírnějšími nároky. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) nedávno řekla, že v praxi se na jejich výuce nic nezmění.