Jak postupovat při reklamaci lékařského zákroku?

Komplikace po lékařském zákroku mohou vznikat z mnoha příčin. Kdy ale můžete reklamovat lékařský zákrok, s jehož výsledkem nejste spokojeni?
Nejdůležitější je nezanedbat doporučovanou péči po provedení lékařského výkonu, tzn. dodržovat doporučované léčebné postupy, dietu, dávkování medikace apod. Jestliže ale z vaší strany k zanedbání takové péče nedojde, a přesto nastanou komplikace, může být na vině chyba lékaře. Pokud se ocitnete v takovéto nepříjemné situaci, je dobré vědět, jak postupovat.  
Prvním krokem je shromáždění veškeré zdravotnické dokumentace. Jako pacient máte právo nahlížet a pořizovat si výpisy nebo kopie zdravotnické dokumentace, a to na základě žádosti podle § 65 a násl. zákona o zdravotních službách.  
Následně je klíčové posouzení situace nezávislým lékařem z oboru, který může z dokumentace zjistit, zda je v ní vše řádně zaznamenáno, a také vám může naznačit, zda při vedení lékařského zákroku mohlo nastat nějaké pochybení. Ze zákona musí být zdravotnická dokumentace vedena průkazně, pravdivě, čitelně a musí být průběžně ...

 

Klíčová slova: