Je důležité přizpůsobit vyšetření danému dítěti

5. srpna 2024 O diferenciální diagnostice a vývojových poruchách u dětí nejen se sluchovým postižením hovoří psycholožky Kateřina Holubová a Marie Chudožilov Bendová Jak mohou rodiče a další pečující poznat, že by bylo dobré navštívit psychologa? K. H.: Je to velmi individuální a dala bych tu spíše na pocity samotných rodičů či pečujících. Pokud mají pocit, že je u dítěte něco zvláštního, něco není v pořádku, mají s ním potíže, se kterými si nevědí rady, či tápou v tom, jak své dítě v dané situaci podpořit, neváhala bych se obrátit na odborníka. Přinejlepším zjistí, že je vše v pořádku, a dozví se něco více o svém dítěti, respektive o tom, kvůli čemu za odborníkem zašli. M. Ch. B.: Také bych řekla, že potom, co rodičům dělá něco starost, a trvá to delší dobu, může být čas navštívit psychologa nebo jiného odborníka. Jaké jsou specifické vývojové poruchy učení? K. H.: Specifické poruchy učení, ve zprávách často i pod zkratkou SPU, jsou skupinou obtíží, mezi které patří například dyslexie, tedy porucha čtenářských dovedností, dysortografie – porucha písemného projevu, dysgrafie – porucha písemných dovedností nebo dyskalkulie, porucha matematických dovedností. Patří sem i například dyspraxie, tedy pohybová ...

 

 

Klíčová slova: