Jsme tu od toho, abychom si vzájemně pomohli
5. ledna 2024 říká o inkluzivním vzdělávání Libor Kuča, ředitel základní školy ve Frýdku-Místku
Mgr. Libor Kuča je ředitelem Základní školy Frýdek-Místek, Jiřího z Poděbrad 3109, kde se vzdělávají také žáci s nejrůznějšími vzdělávacími potřebami, mezi nimi i neslyšící. Co je z jeho zkušeností potřeba připravit na nástup neslyšícího dítěte do běžné školy, jak probíhá následně výuka a v čem všem je inkluze pro zúčastněné strany obohacující? Těmto a dalším otázkám jsme se věnovali v našem rozhovoru.
Kolik žáků se speciálními vzdělávacími potřebami chodí na vaši školu?
Na naší škole máme 70 žáků s nějakým stupněm podpůrných opatření (z celkového počtu 480 žáků) - jedná se o děti s poruchami chování, autismem, změnou intelektu nebo poruchou učení klasického rozpětí dyslexie-dysgrafie-dysortografie atd. Máme také zkušenost s několika neslyšícími dětmi. Doposud k nám chodily neslyšící děti vždy ze slyšících rodin, nově ale máme žákyni, která ...