Moderní technologie jako užitečný pomocník: V Domově Jeřabina s nimi pracují senioři i handicapovaní
Využívání moderních technologií v péči o klienty v sociálních službách je rostoucím trendem nejen ve světě.
S digitálním prostředím se seznamují i v pelhřimovském Domově Jeřabina, kde jsou pod taktovkou ředitele Petra Krčála technologie integrovány do běžného chodu zařízení i každodenních aktivit klientů. Co vše jim umožňují?
"Já si myslím, že každý člověk s jakýmkoli handicapem by měl mít možnost seznámit se s moderními technologiemi a aktivně na nich pracovat," říká Petr Krčál. Podle něj klienti nejvíce oceňují chytré telefony, jež používají ke komunikaci, zábavě, ale také k socializaci. Například právě v době přísných pandemických lockdownů byly telefony zejména pro seniory významným pojítkem s okolním světem. Vedení domova proto přivítalo pomocnou ruku společnosti Huawei, která mu chytré telefony věnovala.
Klienti Domova Jeřabina, mezi nimiž jsou také někteří s mírnými mentálními vadami, kombinovaným postižením či poruchami autistického spektra, se od léta učí pracovat i s technologickou novinkou Huawei IdeaHub. Interaktivní tabule jim umožňuje procvičovat psaní, počítat, kreslit i zlepšovat jemnou motoriku. "Lidé s poruchou autistického spektra velice rádi využívají moderní technologie a velmi dobře se na nich učí," potvrzuje Krčál. Do budoucna domov plánuje rozšířit své...