Motivace a vzdělávání dětí se zrakovým handicapem
Motivaci lze obecně popsat jako vliv či síly, které uvedou do pohybu lidské chování, jednání či činy. Motivace nevznikne sama od sebe, musí mít nějaký vliv či pohnutku, která přichází buď od člověka samotného či od někoho nebo něčeho z vnějšku.
Co se týče vzdělávání dětí s jakýmkoli znevýhodněním, tak jejich motivace většinou přicházejí z venku. Z mojí zkušenosti žáci ZŠ ještě nemají tak silnou potřebu seberealizace díky vzdělávání, že je třeba jim toto nevtíravými formami neustále připomínat a snažit se je na to upozorňovat. Žák základní školy často ještě nemá představu o tom, čím by se chtěl zabývat v dospělosti, a tak často dá na doporučení svých rodičů či pedagogů ve škole. Myslím si, že o potřebě vzdělání a jeho důležitosti je třeba hovořit již na ZŠ, protože přístup ke studiu zde může...