Netradiční pomůcku, živé psy, využívají děti ve školách Prahy 9

 
Devítka

Terapie pomocí cvičených psů má příznivý vliv nejen pro děti se speciálními potřebami. Zklidňuje, dává průchod emocím, aktivuje myšlení, paměť, komunikaci, motoriku. Ve školách v Praze 9 se tato terapie postupně rozšiřuje díky asistenci pedagoga ze ZŠ Novoborská.  
"Kontakt se psem pomáhá rozvoji řeči, neverbálním projevům, prospívá pohybu paží, rukou, prstů," vysvětlila lektorka Tereza Dědková. Potvrdila, že pes uspokojuje potřebu tělesného kontaktu dítěte i jeho citové potřeby. Není neobvyklé, že dítě svoje emoce projeví lépe právě v kontaktu se psem než s dospělými lidmi.  
Zájem o hodinové lekce vzrůstá mezi učiteli a učitelkami ze základních i mateřských škol. Důvodem je sdílení dobré praxe, ale také využití při práci v logopedii nebo u dětí pohybově a sluchově postižených. 

Klíčová slova: