Osobní zkušenost s portálem ČSSZ
Jaká byla má osobní zkušenost s vyřizováním záležitostí skrze portál ČSSZ digitální online cestou?
Mám kompletní zrakový hendikep už od narození. Od státu pobírám invalidní důchod, který je brán jako část mého příjmu a je mi vyplácen měsíčně na bankovní účet. Občas, když řeším některé záležitosti, musím tento příjem dokládat. Nestačí výpis z bankovního účtu, ale potřebuji oficiální potvrzení od České Správy Sociálního Zabezpečení, dále jen ČSSZ. A co když mi nebude vyhovovat banka a já budu potřebovat změnit bankovní účet pro výplatu invalidního důchodu?
Dříve se jednalo o celkem složité papírování, obíhání jednotlivých institucí a následně o návštěvu konkrétní pobočky právě ČSSZ, kde bylo nutné podat veškerou dokumentaci a žádosti na podatelně. Vše by se mělo zjednodušit, protože mnoho náležitostí už vyřídíte online pomocí portálu ČSSZ, bankovní identity a datové schránky. Zde má nedávná aktuální zkušenost s tímto portálem.
Přihlášení a orientace
Webové rozhraní portálu ČSSZ je velmi rozsáhlé a orientace v něm není zcela jednoduchá. A to jak pro vidícího člověka, tak i pro osobu zcela nevidomou. Celkem dlouho mi trvalo, než jsem objevil možnost přihlášení pomocí bankovní identity a než jsem se na portálu po přihlášení vůbec vyznal. Nejlepším řešením je, když hledáte nějaký tiskopis, použít vyhledávač, kam napište pár klíčových slov. V té hromadě tiskopisů a formulářů, které portál obsahuje, se vám vyfiltruje jen určité kvantum, ve kterém se lépe vyznáte. Proklikávat a prozkoumávat jednotlivé sekce a hledat odpovídající tiskopis, by bylo fakt na dlouho. A nejen pro člověka...