Pětina znevýhodněných žáků čelí tlaku na změnu školy
Každý pátý rodič dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami se v Česku setkal s požadavkem, aby potomek přestoupil na jinou školu. Nejčastěji s takovými návrhy přicházejí pracovníci škol a školských poraden. Polovina rodičů jim vyhoví. Vyplývá to z výzkumu, který pro neziskovou organizaci Spolu vypracovala společnost PAQ Research.
Autoři výzkumu ve středu jeho výsledky představili novinářům. Požadavku na odchod ze školy podle průzkumu čelí nejčastěji žáci s lehkým mentálním postižením, poruchami chování a nezdravotními druhy znevýhodnění.
Průzkum se konal mezi loňským 3. prosincem a letošním 9. lednem. Zúčastnilo se ho 789 rodičů dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách.
"Naše data naznačují, že k tlaku na změnu školy dochází více na počátku vzdělávání. Mimo hlavní proud školství (ve speciálních třídách) tedy nekončí jen děti s těžšími...