Technologické novinky pomáhají nevidomým při nákupu

Nevidomí lidé stráví v obchodě až 30 minut snahou plně porozumět produktům a vyznat se v jejich nepřeberném množství. Co kdyby ale existoval svět, kde nakupování není závodem s řadou překážek, ale příjemnou procházkou – kde každý produkt vypráví svůj příběh nejen vzhledem, ale i hmatem a zvukem. Celá řada značek se snaží situaci zlepšit s pomocí technologických vychytávek a řada produktů denní spotřeby už dnes disponuje symboly a kódy pro jejich snadné rozlišení. Ve společnosti Procter & Gamble na těchto inovacích pracuje Sam Latifová, která sama trpí ztrátou zraku a snaží se vytvořit produkty dostupné pro všechny bez rozdílů. Na nákupu stráví až několik hodin Zajít si do obchodu a nakoupit jídlo, kosmetiku a další každodenní potřeby není pro běžného člověka problém. Když spěcháme, přijdeme do obchodu, rychle vybereme vše potřebné a míříme k pokladně. Pro nevidomé a slabozraké osoby je však nákup v klasických obchodech stále velký problém. Podle průzkumu jim trvá až 30 minut, než získají o produktu dostatek informací a zjistí, k čemu slouží a jak se používá. Rozeznat šampon od kondicionéru je takřka nemožné, stejně jako se třeba rychle vyznat v druzích pracích kapslí či zubních past. Některé rady, které lidem se zrakovou poruchou usnadní nákupy, přibližuje nevidomá Andrea Hlaváčková : "Při nákupu je pro nevidomé důležité, aby se co nejméně měnil obsah regálů a jejich...

 

Klíčová slova: