Zaostřeno na handicapované

Od roku 2019 je 4. leden mj. Světovým dnem Braillova písma. Při této příležitosti letos ve svém textu na serveru Packaging Europe provedl Steven Brownett-Gale, vedoucí marketingu v britské společnost Origin Pharma Packaging
, čtenáře tím, jaké kroky podniká farmaceutické balení směrem k inkluzi zrakově postižených spotřebitelů, od taktilního (dotykového, hmatového) designu po prvky chytrých obalů. Hlavním cílem je vytvořit obal, se kterým se bude snadno manipulovat a bude všestranně intuitivní a vstřícný k uživateli bez ohledu na druh postižení. Studie potvrzují, že zrakově postižení nebo slepí jsou více ohroženi chybami v medikaci. Např. blistry s prohlubněmi na jednotlivé tablety usnadňují dávkování více než lékovky. Hlavním zdrojem informací pro zrakově postižené je Braillovo písmo, ale digitální inovace přinášejí větší bezpečí pacientů, zajišťují integritu léčby, správné dávkování, a dokonce mohou zabránit pacientům v užívání padělaných léčiv. Např. senzory mohou kontrolovat "čerstvost" léku. Chytré QR kódy zpřístupňují hlasovou verzi informací přes chytrý telefon. Vývoj komunikace na blízkou vzdálenost (NFC) přidal navíc možnost chránit se před padělanými léčivy kontrolou jejich legitimity.  
Jen ve Spojeném království žije přes dva miliony osob, které ztratily zrak, a je registrováno 340 000 slepých nebo slabozrakých. Navíc obyvatelstvo země stárne, v následujících 25 letech se počet osob starších 85 let zdvojnásobí na 2,6 milionu.  
Japonský dodavatel digitálních tiskových strojů Roland DG si při příležitosti Světového dne Braillova písma objednal průzkum mezi 500 britskými dospělými se zrakovým postižením. 81 % z nich věří, že značky by měly být nuceny zákonem učinit svoje výrobky mnohem přístupnější, a cítí, že by měla existovat legislativa, která...

 

Klíčová slova: