Reynolds KORANTENG, moderátor: Na televizi Nova se obrátil nespokojený klient cestovní kanceláře, který je upoutaný na invalidní vozík, a proto si zaplatil hotel s bezbariérovým přístupem. Cestovní kancelář mu jeho požadavky potvrdila. Skutečnost na místě však byla jiná. Na muže a jeho rodinu čekal pokoj, ve kterém se vozíčkář pohyboval jen obtížně.
Klára BRUNCLÍKOVÁ, redaktorka:
Na letní dovolenou šetřili celý rok. Poprvé se odhodlali, že odletí s malým synem k moři. Nutností však byl bezbariérový přístup, na který se pan Bohun několikrát ptal. Cestovní kancelář tvrdila, že nemusí mít obavy.
Jiří BOHUN, handicapovaný turista:
Naposledy pět dnů před odletem, když jsem tam znova psal, že mám o to strach, jestli to je bezbariérový opravdu, bylo mi řečeno, nemusíte se bát, máte to napsaný, prostě že máte mít bezbariérový pokoj, asistenci na letišti, není problém.
Klára BRUNCLÍKOVÁ, redaktorka:
Sliby chyby. Problém přišel hned na letišti. Že přiletí vozíčkář, neměl nikdo ani tušení.
Jiří BOHUN, handicapovaný turista:
Přijeli jsme na hotel, pochopitelně nic, nic z toho, co jsem požadoval, nebylo. Záchod, tam jsem se vůbec nedostal, koupelna s vanou, dveře mohly tak pětašedesátky futra.
Stanislav ZÍMA, mluvčí cestovní kanceláře:
Ten jeho fyzický handicap byl trošičku jiný, než třeba my jsme předpokládali.
Klára BRUNCLÍKOVÁ, redaktorka:
Celý den trvalo, než rodina dostala alespoň trochu vyhovující pokoj. Sociální zařízení bylo jen částečně bezbariérové, další problém.
Taťána BOHUNOVÁ, manželka:
U záchodu hned byl spad do sprchy, takže se nám vlastně překlopil jako vozejk, odsunul, odjel a já jsem se ho snažila zachytit, takže jsem si natáhla trapézy. Mám neschopenku a vlastně na celej srpen mám naplánovaný rehabilitace.
Klára BRUNCLÍKOVÁ, redaktorka:
Vina ale nepadá vždy jen na cestovní kanceláře. Někdy jsou málo vstřícné i samotné hostitelské země. Zastaralé ubytování se nesnaží modernizovat.
Jan PAPEŽ, Asociace cestovních kanceláří:
Řecko, Španělsko, některé lokality v dalších evropských destinacích nejsou na vozíčkáře tak dobře připraveny.
Klára BRUNCLÍKOVÁ, redaktorka:
Handicapovaní by se tak neměli bát cestovních kanceláří při koupi zájezdu přesně popsat, co konkrétně pro pohodlnou dovolenou potřebují. David Pik a Klára Brunclíková, televize Nova.