Jitka SZÁSZOVÁ, redaktorka ČT:
Vůbec poprvé měli lidé tuto možno o Velikonocích před 10 lety. Při charitativní akci České televize Pomozte dětem.
Hana ŠILHÁNOVÁ, ředitelka, Nadace rozvoje občanské společnosti:
Před tím, během pořadu se například jenom přislíbilo, kolik určitý člověk dá, a pak už musel jít na poštu, vyplnit složenku.
Jitka SZÁSZOVÁ, redaktorka ČT:
Ve velkém začali lidé DMS posílat hned několik měsíců poté jako reakci na ničivou vlnu tsunami. Do teď jde o sbírku s největším počtem takových zpráv v jediném dni. Dárci 5. ledna 2005 poslali 219 tisíc. Za celou dobu sbírky se potom přes DMS vybralo 50 milionů korun. Češi jsou ale solidární nejen při přírodních katastrofách. Je to jednoduché, do zprávy v mobilním telefonu naťukat DMS, mezera a název projektu, který chce člověk podpořit. A potom odeslat na jednotné číslo: 87 777. Za 10 let poslali lidé takových zpráva více než 16 milionů. Třeba sbírka Světluška, i díky dárcovským SMS pomáhá nevidomým. Taky jednatřicetileté Aleně Šutové. Od Vánoc má nového psího společníka, bez kterého by se těžko obešla.
Alena ŠUTOVÁ, majitelka cvičeného psa:
Světluška mi pomohla tím způsobem, že vlastně doplatila těch 10 procent, které je člověk povinný od loňského roku přispívat na pomůcku sám.
Jitka SZÁSZOVÁ, redaktorka ČT:
V současné době DMS pomáhají už ve 250 projektech. Peníze z nich končí, podobně jako v případě Aleny Šutové, konkrétní pomocí,
konkrétním lidem. Jitka Szászová, Česká televize.