MŠMT podpoří asistenty pedagogů a výuku cizích jazyků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy podpořilo druhé kolo rozvojového programu Financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením a pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním na rok 2014 . „Asistenti pedagogů budou v období září až prosinec 2014 podpořeni částkou o 20 milionů vyšší, než v roce 2013,“ říká ministr školství Marcel Chládek. Bezmála 200 milionů pak bude v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost využito na výuku cizích jazyků ve školách.
„Vyhlášením druhého kola rozvojového programu na financování asistentů pedagogů pro žáky a studenty se zdravotním postižením či sociálním znevýhodněním jsme vyšli vstříc požadavkům ředitelů škol na zohlednění změn v počtech žáků spojených se začátkem nového školního roku,“ vysvětluje ministr školství. V programu jsou tak podpořeni jak asistenti pedagoga k nově přijatým dětem a žákům, tak k těm, u nichž v průběhu roku došlo ke změnám vzdělávacích potřeb, a asistent pedagoga jim byl přiznán nově. Celková částka na podporu asistentů pedagoga je v rámci tohoto programu pro celý letošní rok 165 milionů korun, přičemž byla oproti roku 2013 navýšena o 20 milionů korun. „Součástí programu je také financování asistentů pedagogů pro děti a žáky se zdravotním postižením v soukromých a církevních školách,“ dodává Marcel Chládek. S realizací tohoto rozvojového programu je počítáno i v roce 2015.
Ministerstvo dnes rovněž schválilo podporu z výzvy 55 v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), která je zaměřena na podporu výuky cizích jazyků a výuku v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. „Podpořeno bylo 6 z předložených 13 projektů,“ shrnul ministr Chládek. Jednalo se podle něj zejména o ty, které zapojily do výuky cizích jazyků rodilé mluvčí ze zemí EU či o zavádění výuky předmětů v cizím jazyce (metoda CLIL), a to včetně jazykové přípravy pedagogů. Celkový objem dotace je 199,8 milionu korun.
Zdroj: MŠMT