Chystáte se sociálně podnikat? Nechte si poradit

V rámci podpory sociálního podnikání v ČR a plánované výzvy v Operačním programu zaměstnanost pořádá Ministerstvo práce a sociálních věcí od dubna do října cyklus seminářů k přípravě podnikatelských plánů v oblasti sociálního podnikání.

Účastníci se na seminářích mají možnost dozvědět o novinkách v dané oblasti, o chystaných možnostech financování rozjezdu sociálního podnikání a získají aktuální informace o plánované podpoře ze strukturálních fondů. Semináře povedou experti v projektu Podpora sociálního podnikání v ČR. Jsou však určeny pouze těm zájemcům, kteří již mají základní orientaci v tématu sociálního podnikání, rozpracovaný podnikatelský záměr a cíl ho uskutečnit.

Jak připravit dobrý podnikatelský plán?

Pro zájemce je přichystán seminář Jak připravit dobrý podnikatelský plán?, na němž se dozvědí, co je podnikatelský plán sociálního podniku, jaká má sociální podnik specifika a jak se to projevuje v podnikatelském plánu, jak zpracovat naplňování principů sociálního podniku, jak a s kým podnikatelský plán tvořit, jak ho strukturovat nebo jak do plánu otisknout základní hodnoty.

Seminář povede Martin Fojtíček, který je expertem pro oblast řízení sociálních podniků a specialistou na byznys plány a koučování. V sociálním podnikání se pohybuje již deset let. Stál u vzniku několika sociálních firem, např. Pracovní sobota, Secondhelp nebo Laskavárna. V několika pracoval jako finanční manažer nebo týmový supervizor, v dalších jako konzultant. Angažuje se v projektu podpory zaměstnávání (www.prateta.cz), podporovaného vzdělávání (www.normalnestuduju.cz) a Cirkusu Paciento v psychiatrických léčebnách (www.cirkuspaciento.cz).

Jak začít podnikat v gastronomii?

Další z nabízených seminářů má název Jak začít podnikat v gastronomii? Na tomto semináři účastníci zjistí, zda mají podchycena všechna rizika a úskalí svého gastropodnikání, ověří si reálnost a proveditelnost svého podnikatelského záměru, získají informace týkající se některých legislativních omezení (hygiena, splnění živnostenských oprávnění, koncese apod.), dozvědí se o rozdílu mezi úspěšným a neúspěšným marketingovým a podnikatelským plánem, o základech personalistiky v pohostinství, o možných úskalích a jak si s nimi poradit a mnoho dalšího ze všech oblastí podnikání (exteriér a interiér provozovny, obsluha, produkty, marketing včetně digitálního, management).

Seminář o podnikání v gastronomii povede František Korál, který je projektovým a marketingovým expertem a specialistou pro oblast HORECA (gastroprovozy), lektor a konzultant soft skills. Má více než patnáctiletou praxi v korporaci FMCG, zaměření ON trade – restaurace, bary, hotely, velkoobchody, má zkušenosti s vedením projektů analyzující a podporující všechny oblasti provozoven v pohostinství a hotelnictví i zkušenosti s vlastním gastroprovozem.

Semináře jsou určeny pro omezený počet účastníků a na oba je vypsáno několik termínů. Více informací o seminářích najdete na www.ceske-socialni-podnikani.cz (MPSV – Semináře MPSV).

Zdroj: MPSV

Klíčová slova: