Každý člověk s postižením má ze zákona právo na podporu při rozhodování a právní jednání, jestliže tuto podporu potřebuje. Kurz Vám pomůže zapojit do rozhodování o službě i ty uživatele Vašich služeb, kteří mají postižení v duševní oblasti – zejména lidi s tzv. mentálním postižením, duševním onemocněním nebo demencí.Pokud pracujete s těmito lidmi a je to pro vás novinka, nebo nevíte, jak lidem pomoci jejich právo naplnit, tak se vám určitě bude Rozhodování s podporou hodit.
Co se na kurzu naučíte
Seznámíme Vás s principy konceptu rozhodování s podporou a se třemi základními stupni samostatnosti při rozhodování. Budeme mluvit o hranici mezi rozhodováním a právním jednáním a o tom, jak lidem s postižením v duševní oblasti pomoci vybudovat solidní podporu v obou oblastech s pomocí praktických nástrojů sociální práce.
Naučíte se, jak nerozhodovat za druhé, ale jak naopak druhé podpořit v jejich bezpečném rozhodování.
Pro koho je kurz
Kurz je určen profesionálům z oblasti sociálních služeb pro lidi s potížemi v učení ( s tzv. mentálním postižením) i rodinným příslušníkům těchto lidí.
Každý druhý účastník z organizace má slevu 5 %.
Obsah kurzu
- Podstata a východiska pro rozhodování s podporou
- Náhradní rozhodování vs. rozhodování s podporou, nerozumné rozhodnutí
- Tři stupně samostatnosti při rozhodování
- Provázanost rozhodování a právního jednání
- Podmínky pro rozhodování s podporou v České republice
- Nástroje podpory při rozhodování a praktické ukázky jejich využití
Rozsah: 8 hodin
Kurz začíná v 9.00h. Končí v 16.00h - 16.30h, podle toho, na jak dlouhé polední pauze se ráno dohodneme.
Akreditováno MPSV ČR pod č. 2014/0880 – PC/SP/PP
Reference účastníků:
Vůbec jsem nevěděla, co rozhodování s podporou je. Po kurzu mi to přijde jako velmi užitečný nástroj k podporování člověka.
Kurz mi pomohl prakticky řešit otázky kolem rozhodování s člověkem.
Velmi dobře uchopený a propracovaný kurz, užitečný pro moji praxi.
Získala jsem informace a skvělé podněty k tématu rozhodování s podporou.
Další metoda, se kterou se chci naučit pracovat.
Nejdůležitější pro mě bylo uvědomění, že každý má právo se rozhodovat, i když si někdo jiný myslí, že ne.
Zodpovězení všech otázek a nejistého způsobu při pomoci v rozhodování našich uživatelů.
Už vím, co dělat, pokud se člověk neodkáže sám rozhodovat.