PRAHA ● 16. a 17.3.2016 ● 9.00 - 16.30hod ● 2700kč ● 2 dny, tzn.16hod
Úvod do zdravotního postižení klientů v sociálních službách
Lektorka: Eva Holečková
Uzávěrka přihlášek- 7.3.2016
Č. akreditace MPSV: 2014/0193-PC/SP/PPvydáváme certifikát o absolvování s celostátní platností
KURZ MŮŽEME ZA VYHODNĚJŠÍCH CENOVÝCH PODMÍNEK ŠKOLIT I U VÁS V ORGANIZACI.
NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT !!!
Inforamce o organizaci: ww.portus.cz/vzdelavani
Portus Praha, zú, kontakt: masopustova@portus.cz, tel: 773920998
ANOTACE KURZU
Zdravotně postižený člověk… O koho vlastně jde? Jaká omezení brání lidem s vrozeným či získaným postižením žít život bez bariér? Zažijte si na vlastní kůži, jaké omezení skýtá zrakové, sluchové nebo tělesné postižení. Budete si moci skutečně vyzkoušet, jaké to je – být omezen v oblastech vjemů a pohybu a na druhé straně si uvědomit jakou podporu postižený člověk vyžaduje. Nevyznáte se v reakcích postižených nebo jejich blízkých? Chcete vědět, jaký vliv má postižení na psychické procesy samotného člověka a jeho rodinné příslušníky?
CO ŘEKLI O KURZECH ÚČASTNÍCI
„Jsem vděčná za své zdraví a teď už věřím tomu, že i postižení mohou prožít plnohodnotný život.“
„Je zajímavé si vyzkoušet, co postižení zažívají.“
„Netušila jsem, kolik může být příčin postižení.“
PŘÍNOS PRO ÚČASTNÍKY
Účastníci kurzu získají základní přehled v oblasti speciální pedagogiky týkající se zrakového, sluchového, tělesného a mentálního postižení. Účastníci kurzu budou schopni diferencovat kontexty primárního a sekundárního postižení, vrozeného i získaného handicapu, budou seznámeni s procesem akceptace postižení i s procesem vyplývajících psychických změn, které postiženého člověka provází, budou umět posoudit stupně závažnosti jednotlivých typů postižení a doporučit volbu kompenzačních pomůcek. V rámci kurzu si účastníci prakticky vyzkoušejí limity, které zrakové, sluchové a tělesné postižení člověka přináší.
CO JE SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA
Speciální pedagogika je významná pedagogická disciplína orientovaná na výchovu, vzdělávání, na pracovní a společenské možnosti a uplatnění zdravotně a sociálně znevýhodněných osob a jejich co možná největší začlenění do společnosti. Proces speciální výchovy a vzdělávání nelze naplňovat bez dostatečných znalostí odlišnosti vývoje v oblasti fyziologie a patologie, které jsou součástí biologických věd, a studia psychických zvláštností v oblasti společenských věd (např. psychologie, sociologie, patopsychologie). Psychopedie ● Somatopedie ● Surdopedie ● Tyflopedie ● Logopedie ● Etopedie
PROGRAM KURZU – ZÁKLADNÍ TÉMATA
Úvod do problematiky zdravotního postižení (primární x sekundární; vrozené x získané)
Psychologické změny vyplývající z postižení; fáze zvládání
Zrakové postižení: stupně zrakového postižení a další dělení, sociální význam zrakového postižení, péče o zrakově postižené
Postižení sluchu a řeči: stupně sluchového postižení a další
Tělesné postižení: klasifikace tělesného postižení, sociální význam tělesného postižení, péče o tělesně postižené
Mentální postižení: klasifikace mentálního postižení, sociální význam mentálního postižení, péče o mentálně postižené
Zážitkový seminář: simulace navozující omezení tělesné,sluchové a zrakové
dělení, sociální význam sluchového postižení, péče o sluchově postižené