Jak je třeba pracovat s ostatními žáky ve třídě? Jakým způsobem je informovat o odlišnostech v chování žáka s PAS? Jak mohou svému spolužákovi pomoci? Jakým způsobem může pedagog klima ve třídě ovlivňovat? Na všechny tyto a další otázky dostanete 4. 11. na kurzu Překonávání obtíží při začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy, ovlivňování klimatu třídy.
Lektorka: PaedDr. Věra Čadilová
Místo: Praha (upřesníme dle počtu účastníků)
Cena: 1.600 Kč
Akreditace: MŠMT
Přihlašování ZDE.
Cílem tohoto jednodenního semináře je poskytnout informace o potížích žáka s PAS se začleněním do kolektivu ve třídě, objasnit deficity v oblasti sociálního chování i odlišnosti jednotlivých žáků z hlediska sociálního chování. Dále poskytne informace, jak je třeba pracovat s ostatními žáky ve třídě, jak a jakým způsobem jim poskytovat informace o odlišnostech v chování žáka s PAS a jak mohou svému spolužákovi v různých situacích pomoci. Nevhodné chování žáka s PAS může výrazně narušit klima třídy, proto je důležité podat vysvětlení, jakým způsobem může pedagogický pracovník pozitivně klima ve třídě ovlivňovat. Kurz je doplněn o konkrétní kazuistiky a skupinové řešení účastníky.
PROGRAM
9:00 – 16:00
Poruchy autistického spektra, typické chování žáků s PAS
- terminologie
- triáda autistického postižení
- způsoby chování, zájmy a aktivity
- nespecifické rysy v chování
- přidružené poruchy a onemocnění
Deficity v oblasti sociálního chování žáka s PAS
- rozdělení dle typů sociálního chování
- potíže v kontaktu s dospělými a vrstevníky
- potíže v oblasti sociálně komunikační
- deficity v chápání a verbalizování emocí, nízká míra empatie
Má žák s PAS znát svou diagnózu?
- kdy je vhodné dítěte diagnózu sdělit
- kdo diagnózu dítěti sděluje
- je důležíté sdělovat spolužákům, případně jejich rodičům diagnózu integrovaného žáka
Třída jako sociální skupina
- vztahová síť ve třídě
- potřeby jednotlivce a skupiny
- role a pozice žáka a učitele
- role asistenta pedagoga
Ovlivňování klimatu ve třídě s žákem s PAS
- co je třeba spolužákům sdělit, jaké způsoby volit vzhledem k věku žáků
Jak mohou spolužáci pomoci při začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy