Komu je výcvik určen:
Pracovníkům pomáhajících profesí ve vedoucích pozicích nebo těm, kteří se na vedoucí pozici připravují (sociální pracovníci, psychologové, lékaři, pedagogové, speciální pedagogové, duchovní a další) a splní vstupní požadavky (viz níže)
Zahájení výcviku:
21. - 23.června 2017
Uzávěrka přihlášek:
30.dubna 2017
Rozsah výcviku:
172 hodin = 124 hodin přímé výuky v sedmi setkáních + 48 hodin práce v šesti kolegiálních skupinách
Po úspěšném absolvování výcviku můžete projít evaluací.
Cena výcviku vč. závěrečné evaluace:
30.350 Kč
Cena akreditovaného výcviku osvobozena od DPH na základě § 57 odst. 1 písm. d) zákona o DPH č. 235/2004 Sb.
Cena výcviku nezahrnuje vaše další náklady vynaložené v souvislosti s výcvikem - např. cestovní náklady, náklady na přijatou supervizi a na práci v kolegiálních skupinách.
Náklady na vstupní pohovor hradíte samostatně.
Vstupní rozhovor:
968 Kč vč. 21% DPH
Tuto částku platíte jako zájemci o přijetí do výcviku, ať jste či nejste přijati.
Přihlášku naleznete zde
Profil absolventa výcviku
Cílem výcviku je vybavit vás kompetencemi (dovednostmi, znalostmi a postoji) pro řízení a sebeřízení; rozvíjet vás ve výkonu manažerské role v kontextu pomáhajících profesí a organizací.
Absolvent/ka výcviku umí v rámci svého manažerského a osobního rozvoje:
- reflektovat a hodnotit, jak zachází se zodpovědností včetně uplatňování moci a jak podporuje zodpovědnost, nadhled, spolupráci a rozvoj u sebe i druhých
- zadávat úkoly a delegovat je
- vést porady
- hodnotit sám sebe a pracovníky a vést hodnotící rozhovor
- zpracovávat podněty pro stanovování svého profesního a osobního rozvoje
- zacházet se změnami v organizaci i u sebe (včetně zavádění změn)
Absolvent/ka výcviku zná v souvislostech své manažerské odbornosti:
- základní nástroje pro vedení a rozvoj lidí v oblastech: přijímání a zácvik nových pracovníků, vedení porad, zadávání úkolů a kontrola (delegování a hodnocení), rozvoj a podpora pracovníků, odchody (včetně propouštění) pracovníků, motivování, kontraktování nástrojů pro podporu profesního a osobního rozvoje
- nástroje řízení sebe a vlastního rozvoje - zvládání zátěže, zacházení s časem a (etickými) konflikty a dilematy, motivování atp.
- co jako manažer ve své konkrétní situaci potřebuje, jaké nástroje má k dispozici, kam sáhnout pro to, co mu chybí
- etické, kulturní a genderové souvislosti včetně vyrovnávání příležitosti
Absolvent/ka výcviku je podporován v postojích a hodnotách:
- zodpovědnosti
- nadhledu
- spolupráce
- rozvoje
Další informace
Maximální počet účastníků: 16
Minimální počet účastníků pro otevření kurzu: 12
(více informací o akreditaci)
Odborní garanti vzdělávacího programu:
PhDr. Bohumila Baštecká PhD, PhDr. Milan Kinkor
Lektoři:
PhDr. Dana Rabiňáková, Mgr. Kateřina Halfarová, PhDr.Bohumila Baštecká PhD, PhDr.Milan Kinkor
Doporučená literatura:
Doporučená literatura z oblasti řízení a supervize
Podívejte se na výňatky z hodnocení předchozích kurzů.
Jak se přihlásit
Zvažte, zda naplňujete vstupní požadavky výcviku, a pošlete přihlášku do kurzu. Podrobné informace o dalším postupu najdete v organizaci programů.
Vstupní požadavky
- a) Úroveň a zaměření vzdělání pro vstup do výcviku: do výcviku budou přijati absolventi min. SŠ s maturitou.
- b) Věková hranice účastníka a typ praxe pro vstup do výcviku: do výcviku budou přijati účastníci pracující v pomáhajících profesích s minimálním věkem 21 let, kteří zastávají vedoucí pozici nebo se na ni připravují
- c) Součástí přijímacího řízení do výcviku je vstupní rozhovor zájemce o výcvik s lektory výcviku. Rozhovor se bude konat ve stanoveném termínu v Praze a zaměří se mimo jiné na zhodnocení úrovně dokladů dodaných zájemcem.
Požadované doklady
- a) Motivační dopis v maximálním rozsahu 1 strany A4 s osnovou:
- jaká mám očekávání od výcviku
- co mě dělá silným na místě, kde pracuji
- jaké mám na tomto místě slabé stránky, co bych chtěl zlepšovat = vzdělávací potřeby
- b) Profesní životopis s osnovou
- věk
- přehled vzdělání
- přehled praxe (tak, aby bylo zřejmé, jak dlouho a v jaké odbornosti probíhala přímá práce s uživateli)
Forma výcviku
Na začátku výcviku uzavíráte dohodu s naší organizací a výcvikový kontrakt. Součástí výcviku je monitorování, jak výcvik dosahuje svých cílů – proběhne přibližně v polovině výcviku.
Výcvik probíhá ve skupině formou sedmi výcvikových setkání s lektory (124 hodin) a šesti setkání kolegiálních skupin (48 hodin). Do této časové dotace není zahrnuto evaluační setkání.
Časové schéma výcviku
1., 2. a 5. setkání: 1. a 2. den 9:00-16:30; 3. den 9:00-12:15
3. a 4.setkání, 6. a 7. setkání: každý den 9:00-16:30
Výcvik probíhá v pracovních dnech.
Vyhrazujeme si právo na případnou změnu uvedeného časového schématu a na změnu dohodnutého termínu z vážných provozních důvodů.
Ubytování pro účastníky nezajišťujeme – můžete se inspirovat tipy na levné ubytování.
Termíny výcviku
1. setkání: 21. - 23.června 2017
2. setkání: bude upřesněno
3. setkání: bude upřesněno
4. setkání: bude upřesněno
5. setkání: bude upřesněno
6. setkání: bude upřesněno
7. setkání: bude upřesněno
Ukončení výcviku
Osvědčení o absolvované docházce do výcviku
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování výcviku Manažerské dovednosti, pokud:
- absolvují 90% předepsaných hodin z každého ze setkání výcviku
- absolvují 90% předepsaných hodin z každého setkání kolegiálních skupin
- vypracují v požadované kvalitě 100% zadaných úkolů pro práci v kolegiálních skupinách
- absolvují 100% předepsaných hodin z evaluačního setkání
- úspěšně složí závěrečnou zkoušku v rámci evaluačního setkání
Pokud účastník nenaplní požadovaný počet hodin nebo nevypracuje všechny úkoly v požadované kvalitě, obdrží od organizace pouze potvrzení o reálné docházce.
Závěrečná evaluace
V závěrečném evaluačním setkání probíhá ověřování dovedností jednotlivých účastníků, a to těmito způsoby:
- odevzdání výcvikového portfolia, ve kterém jsou uvedeny důkazy o dovednostech a znalostech, které účastníci získají v průběhu výcviku
- prezentace závěrečné práce na téma zavádění změny
- předvedení (videonahrávka) hodnotícího rozhovoru s rozvojovým propojením
- prezentace sebereflexe a sebehodnocení k videonahrávce
- prezentace výstupů plánu profesního a osobního rozvoje
Termín evaluačního setkání: bude upřesněno