Dne 8.11.2017 se bude konat v Olomouci 7. mezinárodní teatroterapeutická konference, která bude mít název: "Využití divadelních technik v práci s lidmi se specifickými potřebami".
Konference je určena pro lidi pracující s nejrůznějšími cílovými skupinami (s lidmi s mentálním postižením, s PAS, s dětmi s handicapem, se seniory, s lidmi závislými na návykových látkách, lidmi s poškozením mozku, s Downovým syndromem, s lidmi bez domova, s lidmi na psychiatrických léčebnách atd.), přičemž výsledkem jejich práce nemusí být divadelní představení, ale například "jen" účinné využití divadelních technik ke komunikaci, k motivaci a k rozvoji sociálních dovedností klientů.
Aktuální informace o programu a vystupujících najdete na odkazech:
http://www.apsscr.cz/images/obr/1507524750_teatro-program.fin.pdf
http://www.apsscr.cz/files/files/%C3%BA%C4%8Dinkuj%C3%ADc%C3%AD.pdf
Kompletní informace a odkaz k přihlášení na konferenci, přičemž počet míst na přihlášení je omezený, najdete zde:
http://www.apsscr.cz/cz/konference-a-kongresy-a-seminare/planovane-konference-a-kongresy
7. MEZINÁRODNÍ TEATROTERAPEUTICKÉKONFERENCE KONANÉ V OLOMOUCI 8. 11. 2017 S NÁZVEM:
„Využití divadelních technik v práci s lidmi se specifickými potřebami“
1) ČASOVÉ A PROGRAMOVÉ SCHÉMA KONFERENCE 2017
- 8.30-8.55 Prezence (Žižkovo náměstí - rekonstruovaná aula Pdf UP Olomouc)
- 9.00-9.10 Vstup do konference divadelní ukázkou herců s handicapem (vystoupení Divadla My Olomouc - aula)
- 9.10-9.25 Úvodní projevy (zástupců města, kraje a zainteresovaných organizací – aula)
- 9.25-9.30 Uvedení konferenciéry, kdo na konferenci přišel – aula
- 9.30-10.05 Prezentace „4x7“ čtyři sedmiminutové presentace – aula)
- 10.05-10.20 Seznámení se systémem „open space“ - aula
- 10.20-10.50 Přestávka (čaj , kafe a přemístění do příslušných prostorů na OS)
- 10.50-12.40 Vlastní diskuze a presentace zkušeností systémem „open space“ – interaktivní vystoupení 12 ti vystupujících ve 4 prostorách – v rekonstruované staré aule Pdf UP OL + ve 3x učebnách této fakulty. V těchto 4x prostorách se vystupující po půlhodině obmění ve 3x kolech (3 x 4 vystupující)
I. Kolo 10.50-11.20 (poté 10 minut na změnu)
II.kolo 11.30-12.00 (poté 10 minut na změnu)
III.kolo 12.10-12.40
- 12.40-13.20 Oběd
- 13.20-15.20 6x workshopů (na Žižkově náměstí a v Univerzitní ulici )
- 1.část čtyř workshopů na Žižkově náměstí - 4x WS budou probíhat v čase 13.20-14.40 na UP Olomouc Žižkovo náměstí a v čase 14.40-15.20 se účastníci těchto WS přemístí do Konviktu (Uměleckého centra UP Olomouc)
- 2.část dvou workshopů na Konviktu- 2x WS budou probíhat v čase 14.00-15.20 na Konviktu v Univerzitní ulici, kam se v čase 13.20-14.00 účastníci těchto WS přemístí (v Uměleckém centru UP OL, v tzv. Konviktu jsou zajištěny pro 2x WS prostory: divadelní sál a Kaple Božího Těla)
- 15.20-16.20 Divadelní vystoupení souboru s herci s handicapem - divadelní sál na Konviktu – vystoupení souboru Dr.amAS Praha
- 16.20-17.00 Závěrečné diskuze, reflexe vystupujících i účastníků - divadelní sál na Konviktu
2) TÉMATA PRESENTOVANÁ NA KONFERENCI
a, Témata v úvodním bloku 4x7
- Možnosti vzdělávání v oboru dramaterapie v ČR - M.Valenta
- Možnosti vzdělávání v oboru dramaterapie v SR – I. Lessner Lištiaková
- Jak může vzniknout divadlo herců se specifickými potřebami – D. Hejzlarová
- Jak dlouhodobě udržet divadelní skupinu z herců se specifickými potřebami – P. Krebs
b, Témata v dopoledních blocích „open space“ (OS)
(Podrobnější informace o daném tématu naleznete níže u anotace konkrétního vystupujícího)
- Hlasy z Británie - novinky z letošní konference dramaterapeutů - I. Lessner Lištiaková
- Maratón, anebo jak dlouhodobě udržet divadelní skupinu, ve které herci a herečky jsou lidé se specifickými potřebami -P. Krebs
- Autorská tvorba se specifickými skupinami: Odraz praxe z Ódivadla - autorská divadelní tvorba jako prostor integrace - M. Čurdová
- Divadelní projekt skrze Rolovou metodu u osob s mentálním postižením - J. Vávra
- Mentální handicap a divadlo: Divadlo ALDENTE z pohledu divadelníka versus rodiče - J. Vrbková s herci a s rodiči dětí s Downovým syndromem
- Divadelní práce pro nedivadlo se seniory aneb Divadelní techniky využívané pro nedivadelní účely - D. (Broková) Staňková a R. Broková
- Učitel jako umělec: Reformulace role speciálního pedagoga prostřednictvím workshopu v psychosomatických disciplínách - I. Mendoza
- Cesta hrdiny - V. Kučera
- Propojení dramaterapie v prostředí přírody T.Houšková, M.Růžička
- Kniha jako divadlo nejen pro děti a mládež se specifickými potřebami-tradice, zkušenosti, přesahy - V.Broulíková, R.Kulichová
- Od dramatoterapeutických stretnutí k autorskej inscenácii - M. Lukáč Jakubcová a P. Garajová Jarjabková
- Specifický přínos dramaterapeutické intervence v procesu střednědobé léčby osob se závislostí na nealkoholových drogách - M.Valenta, L.Šilarová, N.Čačková
c, Témata odpoledních workshopů (WS)
(Podrobnější informace o daném tématu naleznete níže u anotace konkrétního vystupujícího)
- Projektívna hra s každodennými predmetmi – I. Lessner Lištiaková
- Jak zařadit divadelní prvky do své každodenní práce - odraz praxe z divadelní práce se skupinou dětí a dospívajících v psychiatrické nemocnici - M. Čurdová
- Divadelní projekt skrze Rolovou metodu u osob s mentálním postižením - J. Vávra
- Praktická ukázka divadelního tréninku Divadla ALDENTE s herci s Downovým syndromem - J. Vrbková s herci a s rodiči dětí s Downovým syndromem
- Myslím, tedy jsem aneb Když se mozek zamyslí - D. (Broková) Staňková a R. Broková
- Jak vést lidi se specifickými potřebami poznat své tělo prostřednictvím psychosomatického přístupu - I. Mendoza
Poznámka: Co je to „open space“?
Open space je interaktivní diskuze nad tématem, které vystupující na začátku OS představí a do kterého se pak mohou účastníci aktivně kdykoliv zapojovat. Vystupující volně reaguje na spontánní připomínky účastníků OS a může s tématem dle složení skupiny improvizovat. Zároveň po úvodním představení tématu nebo i během OS se může účastník „tady a teď“ rozhodnout přejít k jiné skupině. V Olomouci budou probíhat současně 3x 4 bloky OS, takže mohou účastníci v případě potřeby přecházet vždy mezi čtyřmi průběžně probíhajícími vystoupeními OS (mezi čtyřmi skupinami).