Tyto kurzy jsou právě pro Vás, pokud
- jste rodičem, učitelem, terapeutem, asistentem člověka s autismem, ADHD nebo jinými neurovývojovými obtížemi či obtížemi v učení obecně
- hledáte nové znalosti, perspektivu a možnosti, jak podpořit učení a rozvoj Vašeho dítěte/žáka/klienta
- chcete se naučit rozpoznávat nepatrné signály přetížení nervového sysému
- chcete lépe porozumět Vašemu dítěti/žákovi/klientovi a také sobě a svým blízkým
- chcete se naučit jednoduché a efektivní pohybové aktivity, které mohou pomoci zlepšit funkce nervového systému a proces učení u dětí i dospělých
Kurzy jsou s akreditací MŠMT ČR pro učitele základních a mateřských škol, pro učitele speciálních škol, asistenty pedagoga, speciální pedagogy, psychology, vychovatele školských zařízení, výchovné poradce a pedagogy volného času.
HANDLE® (holistický přístup k neurovývoji a efektivitě učení) je neurovývojová terapie, která vychází z poznatků o plasticitě mozku a vlivu stresu na učení. Prostřednictvím organizovaného pohybu a stylu interakce se snaží organizovat nervový systém, omezit stres a podpořit proces učení v každém věku. Hledá takové formy aktivit, které jsou pro člověka příjemné, motivující a pokud možno zábavné. HANDLE vytvořila Judith Bluestone, která sama překonala řadu neurovývojových obtíží i ochrnutí po úrazu mozku a stala se uznávanou a oceňovanou terapeutkou a lektorkou.
Náplň kurzu:
• vše souvisí se vším - neurovývoj z pohledu interaktivního a navzájem závislého fungování
• význam výživy a optimálního vnitřního prostředí
• vlivy vnitřního a vnějšího prostředí na učení a na kvalitu našeho života
• vliv stresu na proces učení a kvalitu života
• jak omezit stres - známky stresu a koncept jemného posilování (Gentle Enhancement®)
• chování je komunikace – co nám chování říká o fungování neurovývojových systémů – hledání kořenů obtíží
• pochopení pomáhá vytvářet prostor pro respekt, akceptaci a důvěru
• jak priority pozornosti (například potřeba bezpečí, jistoty a pohodlí) ovlivňují učení a náš každodenní život
• strategie, kompenzační mechanizmy a aktivity, které mohou podpořit organizaci nervového systémů a proces učení o HANDLE aktivity – 5 rytmických organizovaných aktivit o přizpůsobení aktivit individuálním potřebám, schopnostem a věku
Součástí budou také videa a příběhy ilustrující využití HANDLE přístupu.
Přednášející: Jana a Paul Baptie jsou HANDLE instruktoři a praktici. Od roku 2007 pracují na šíření HANDLE přístupu v České republice a v Evropě. Pracují s klienty s nejrůznějšími neurovývojovými obtížemi, organizují kurzy a vyučují HANDLE kurzy stupeň 1 a 2.