Tichá linka - Překonáváme bariéry společně
Díky tlumočnické službě Tichá linka si neslyšící mohou vyřešit vše potřebné, co jim slyšící svět každodenně chystá. Všichni mají stejné právo na bezbariérovou komunikaci a Tichá linka to splňuje nejen tím, že je pro neslyšící k dispozici nonstop a zdarma. Nabízí jak tlumočení znakového jazyka, tak přepis mluvené řeči online. Před nedávnem prošla technickým vývojem a modernizací webového rozhraní i aplikací, a přináší tak uživatelsky přívětivější a stabilnější prostředí, které vyhovuje současným technologickým trendům.
Uživatel si dle svých komunikačních preferencí zvolí vhodnou službu a poté se spojí buď s tlumočníkem znakového jazyka, nebo s přepisovatelem mluvené řeči. Pokud upřednostňuje komunikaci ve znakovém jazyce, vybere si online tlumočení a spojí se s tlumočníkem prostřednictvím videohovoru.
Jakmile komunikuje v českém jazyce, zvolí službu přepisu a spojí se s přepisovatelem skrze textové okno. Tlumočník/přepisovatel potom simultánně zprostředkuje telefonickou nebo osobní komunikaci se slyšícím, případně úpravu nebo překlad textu do znakového jazyka a naopak.
Službu využívají desítky klientů každý týden, v době pandemie se počet hovorů ještě zvýšil. Ve chvíli, kdy je potřeba řešit veškeré pracovní i osobní věci z domova, narostly hodiny přímé práce tlumočníků na Tiché lince o více než 100%.
Tichá linka se zavádí také na úřadech, v nemocnicích a na jiných veřejných místech. Počet těchto subjektů je 260, a je velmi jednoduché se k nim přidat. Pro pracovníky i neslyšící je to pohodlný a plně funkční způsob, jak si vzájemně porozumět.
Neslyšící se při vyřizování úředních úkonů často setkávají s potížemi. Lidé za přepážkou ne vždy ví, jak se k neslyšícím chovat, aby si rozuměli. Místo zmatku či psaní na papírky tak mohou využít profesionální tlumočení nebo přepis, a mít jistotu, že domluva se sluchově postiženým proběhla jasně a srozumitelně pro obě strany.
Barbora Voráčová