Pavla Kovaříková: Zůstane Zuzanka sama doma? Jak (ne)integrovat nevidomé

Mírně upravená verze příspěvku, který Pavla Kovaříková přednesla na Veřejném slyšení ve věci vzdělávání . Autorka v něm poukazuje na jeden z paradoxů provázející stávající inkluzivní praxi.

Já vůbec nevím, jak Zuzanku za to čtení známkovat. Vždyť ten Braill je tak neskutečně složitý. Možná bych ji známkovat neměla vůbec....  

A jak ji zapojit do tělocviku? A jak do výtvarky? No, možná bude nejlepší, když si místo toho trochu odpočine...  

Ještě že Zuzanka má k ruce paní asistentku, bylo by pro ni jinak hodně těžké vyznat se v aktovce i ve věcech na lavici. Paní asistentka jí všechno podá, doprovodí ji na záchod i všude jinde po škole... Zuzanka je moc šikovná a hodná holčička, a jak je chytrá, vždyť s

Klíčová slova: