S novou kvízovou hrou Brave Brain lidé ve svém mobilu procestují celý svět
České herní studio Kikiriki Games vydalo novou kvízovou hru s cestovní tematikou, nazvanou Brave Brain. Unikátním rysem nové mobilní hry je promyšlený inkluzivní design, který hru zpřístupňuje širokému publiku.
Cílem hry Brave Brain je zodpovídat kvízy, plnit mise a postupovat na stále vyšší úroveň. Soutěživí hráči potom mohou bojovat o první příčky v týdenním žebříčku.
Zodpovídání kvízů zavede hráče do různých zemí světa. Tam na ně vždy čekají tři různé lokace, které v sobě ukrývají tématické kvízy. Jedna z těchto lokací nabízí otázky o dané zemi, další dvě lokace jsou zaměřené na témata, která si s touto zemí lidé často spojují.
Například na mapě Velké Británie tak hráči najdou kromě lokace Big Ben, kde si otestují své znalosti o Velké Británii, také lokaci Hudební klub, kde jsou otázky o populární hudbě a Sportovní stadión, kde se ukrývají kvízy zaměřené na sport.
Brave Brain je už druhou mobilní hrou z dílny brněnského studia Kikiriki Games. V loňském roce studio vydalo audio mobilní hru To the Dragon Cave, ve které se hráč musí spolehnout pouze na svůj sluch. Díky své netradiční gameplay hra získala nominaci na Pocket Gamer Awards v kategorii Most Inovative Mobile Game.
„To the Dragon Cave jsme primárně vytvořili pro nevidomé hráče a v této komunitě je velmi populární. Ukázalo se ale, že pro hráče, kteří nemají problém se zrakem, je poměrně náročné přijít o veškerý vizuál a soustředit se pouze na audio. Naším dalším cílem proto bylo vytvořit hru, kterou si stejnou mírou užijí všichni hráči bez ohledu na to, zda mají nebo nemají nějaké omezení,“ vysvětluje nevidomá spoluzakladatelka studia Kikiriki Games Jana Kuklová.
Studio se při vývoji kvízové hry Brave Brain proto rozhodlo využít principy inkluzivního designu, který respektuje lidskou rozmanitost a vychází jí vstříc. Ve srovnání s předchozí hrou tak například vývojáři kladli důraz na grafickou stránku hry včetně propracovaných vizuálů pro jednotlivé země a lokace. Aby ale o tento zážitek nebyli ochuzení ani nevidomí hráči, hru doprovází bohatý soundtrack, který skrze hudbu vyjadřuje atmosféru daných míst.
„Naše studio jsme původně založili s cílem rozšířit nabídku mobilních her pro zrakově handicapované. Postupně jsme si ale uvědomili, že je důležité, aby nevznikaly hry určené pouze pro nevidomé, které by je uzavíraly do vlastních hráčských komunit. Naopak si přejeme, aby herní průmysl byl více inkluzivní a nikoho nevylučoval. Přál bych si žít ve světě, kde si každý může zahrát hru podle svého přání a ne podle toho, zda je pro něj hra přístupná nebo ne. A věřím, že Brave Brain herní průmysl k tomuto cíli přibližuje,“ popisuje motivaci vzniku hry vývojář a spoluzakladatel studia Miloš Kukla.
Do budoucna proto chce studio ještě vylepšovat přístupnost hry a to ne jenom pro zrakově handicapované, ale i pro hráče, kteří mají jiné typy omezení. Kromě toho se už nyní plánuje rozšiřování obsahu hry, přidávání nových zemí a doplňování kvízové databáze. Hráči se tak mohou například těšit na sezónní kvízy.
V současné chvíli je ve hře Brave Brain zařazeno 12 zemí a téměř 10 000 kvízových otázek. Hra je lokalizována do češtiny a angličtiny a dostupná je pro iPhony i telefony s Androidem. Finančně hru podpořili Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest, Město Brno a Nadační fond Českého rozhlasu Světluška.
Kdo jsou Kikiriki Games?
Bezbariérové herní studio vzniklo v roce 2021 s cílem zpřístupnit svět her lidem s handicapy, otevřít a propojit herní komunitu a také podpořit zaměstnávání nevidomých. Tým zakladatelů tvoří manželský pár Miloš a Jana Kuklovi.
Mezi úspěchy studia Kikiriki Games patří nominace na cenu Pocket Gamer Awards v kategorii Most Inovative Mobile Game za hru To the Dragon Cave nebo 3. místo na startupové soutěži Creative Business Cup. Herní studio již dnes nabízí zajímavé odborné uplatnění lidem se zrakovým handicapem. V budoucnosti Kikiriki Games plánují díky inkluzivnímu designu otevřít hráčskou komunitu i lidem s dalšími handicapy.
Jana Kuklová