Příklady situací v životě se zrakovým postižením
V textu přináším opět několik praktických postřehů od samotných lidí se zrakovým postižením. Jedná se o situace, ve kterých se oni sami cítí nekomfortně, či o komunikační šumy, které jim přináší nepohodlí a pocit nedůstojného jednání. Text rozhodně nechce upozorňovat na nedostatky intaktní veřejnosti, ale chce poukázat na to, jak by lépe mohla interakce mezi světy vidících a nevidomých probíhat.
Komunikace
Každý zrakově postižený jistě ocení přímou komunikaci. Určitě není žádoucí předvídat potřeby hendikepovaného, ale chceme-li pomoci, pak dotyčného kontaktujeme rovnou. Zeptáme se, co a jestli vůbec něco potřebuje. Dle jeho reakce pak společně interagujeme a pomůžeme či poradíme. Rozpaky a ostych nejsou na místě, lidé s hendikepem jsou stále lidé, a tak není třeba se bát rozhovoru s nimi. Zrakově postižený rozpaky pozná podle tónu hlasu, a tak ve finále nemusí být kontakt tak příjemný, jak by mohl