Koncert Světlo pro Světlušku přinesl 3 miliony korun

21.11.2012 20:07

Světluška doplnila lucerničku, ze které bude po celý rok svítit pro nevidomé.

Ve středu 14. listopadu Světluška již poosmé rozsvítila Pražskou křižovatku. Vidící a talentovaní nevidomí interpreti vystoupili na jednom podiu, aby doplnili světlo do lucerny, ze které pak Světluška celý rok svítí na cestu nevidomým. Ten příští je navíc jubilejní – Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu slaví 10. narozeniny.
 
„Každým rokem se scházíme, abychom poděkovali všem přátelům Světlušky, kteří dávají jakkoli najevo svou podporu nevidomým. Z koncertu Světlo pro Světlušku se stává tradice. Nejen, že se každým rokem připojují další známé osobnosti, které s projektem sympatizují, ale také se Světlušce daří nacházet nové talenty z řad nevidomých. Letos jich vystoupilo hned několik. Sledovat je, jak odhodlaně kráčí na podium, zpívají s neuvěřitelnou lehkostí, zároveň s obrovským nasazením a následně sklízí velký potlesk, je radost. Hned jak dozněly poslední tóny Půlnoční, začala jsem přemýšlet nad dalším koncertem, těším se,“ zaznělo od patronky Anety Langerové.
 
„Jste to nejcennější, co máme,“ zaznělo směrem k dárcům, příznivcům a dobrovolníkům Světlušky z úst Martiny Kaderkové, ředitelky Nadačního fondu Českého rozhlasu.
 
Benefiční večer Světlo pro Světlušku opět živě přenášela ČT1 a Radiožurnál. Po celý večer posílali dárci z celé České republiky Světlušce dárcovské smsky a prostřednictvím call centra telefonovali výši daru, kterou po skončení pořadu přispějí na konto deset devítek 99999 99999 / 0100. Během krátkých 80 minut se podařilo shromáždit téměř 3 miliony korun. Tato částka však není konečná.
 
Každoročně přichází po skončení pořadu peněz mnohonásobně více – loni např. místo přislíbených 450 tisíc přišlo na konto do konce prosince 2 miliony. Ne všichni diváci se do call centra dovolají. Také sítě mobilních operátorů jsou během koncertu přetížené. Velice se divákům, kterým nešla dárcovská smska odeslat, omlouváme. Situaci řešíme s provozovatelem DMS Fórem dárců. Věříme, že nám zachováte přízeň a snad je dobrou zprávou to, že Světlušce můžete poslat dárcovskou smsku kdykoli v průběhu roku – nejen během koncertu,“ uvedla Martina Kaderková, ředitelka Nadační fondu Českého rozhlasu.
 
Benefičním večerem vrcholí 10. ročník sbírkového projektu Světluška, a proto je k této částce potřeba přičíst ještě přes 318 726 Kč, které přinesl Noční běh pro Světlušku, 1 056 807 Kč, které Světluška získala z Kavárny POTMĚ, 5 726 509 Kč nasbíraných v průběhu sbírkového Dne, kdy září Světlušky a dalších 2 789 748 Kč, které poslali lidé od začátku roku na konto Světlušky. Dosud se tedy na pomoc nevidomým podařilo shromáždit více než 12 milionů korun.
 
Na konto je možné přispívat kdykoli v průběhu roku. 10. ročník sbírky Světluška bude uzavřen až 31. prosince 2012. Jeho výtěžek bude rozdělen na počátku příštího roku v grantovém řízení mezi ty, kteří pomoc potřebují nejvíce. Více na www.svetluska.net.
 
„Děkujeme vám všem, kdo jste dnes večer s námi a nejen dnes večer, ale kdo s námi pomáháte celý rok. Opravdu to pro nás není samozřejmost. Velice děkuji České televizi a Českému rozhlasu 1 – Radiožurnál za každoroční živé přenosy a také Českému rozhlasu, který to vše před 12 lety nastartoval a já nám stále velikou oporou,“ zaznělo během koncertu od Martiny Kaderkové, ředitelky Nadačního fondu Českého rozhlasu.
 
Další 4 000 000 korun přispěli štědří a dlouholetí dárci na realizaci projektu - generální partner Světlušky Finanční skupina AXA (3 000 000 Kč) a hlavní partner Světlušky Herbadent (1 000 000 Kč).
 
„Světlušku podporujeme už sedmým rokem. Za tu dobu jsme měli příležitost pomáhat nejen finančně, ale také být u zrodu velice zajímavých a smysluplných projektů, do kterých se pravidelně zapojují i naši zaměstnanci jako dobrovolníci. Za skupinu AXA bych chtěla Světlušce popřát, aby jí to pomyslné světýlko svítilo na cestu stále tak dobře jako doposud,“ uvedla Eva Šebestová, manažerka PR a komunikace finanční skupiny AXA.
 
„Rok co rok si říkáme, že krásnější koncert již není možné připravit. I letos byl zas o stupeň úžasnější a my všichni z Herbadentu jsme hrdí na to, že jsme mohli být opět u tak hodnotné akce z lidského hlediska,“ zaznělo od Pavla Zavadila, jednatele společnosti Herbadent.
 
Součástí večera byly i reportáže dokumentaristky Olgy Špátové DEN POTMĚIvou Janžurovou, Danielou Kolářovou, Bolkem a Annou Polívkovími, ve kterých si vyzkoušeli, jaké to je prožít den bez jednoho z nejdůležitějších lidských smyslů – zraku.
 
Večerem provázela moderátorská dvojice Adela Banášová a Pavel Liška, který na koncert doběhl z Tábora.Další osobnosti, které spolu s  Anetou Langerovou přišli do Pražské křižovatky podpořit Světlušku, byli Václav Neckář, Tomáš Klus, Daniela Kolářová, Buty, Anna Polívková, Tara Fuki, Márdi, Vavřinec Hradílek, Kühnův dětský sbor, děti školy Jaroslava Ježka a nevidomí sólisté: Ráchel Skleničková, Lukáš Kakara, Adam Blažek, Nelinka Franková, Kája Lískovec a dvojčátka Sára a Klára Hyánkovi.
 
Po celý den a večer během přenosu byl také v areálu Kavčích hor otevřen autobus s Kavárnou POTMĚ, kde se kromě černočerné kávy servírovalo netradiční rande naslepo. U jednoho stolu se tak lidé potkali s Jolanou Voldánovu, Zorou Jandovou, Martinou Kociánovou, Martinem Procházkou, Bárou Polákovu, Marcelou Augustovou a řadou dalších oblíbených tváří České televize a Českého rozhlasu. Díky všem, kdo si nenechali ujít poslední návštěvu kavárny v tomto roce, se do sbírky Světluška přispělo 24 813 Kč.
 
Poděkování dalším partnerům koncertu Světlo pro Světlušku:
Benefiční koncert Světlo pro Světlušku by se ani v tomto roce také nemohl realizovat bez pomoci partnerů, kteří poskytují Světlušce zdarma nebo za symbolické částky své služby nebo produkty. Benefiční večer se uskutečnil v prostorách Pražské křižovatky (kostel sv. Anny), které Světlušce poskytla Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97. Ozvučení a osvětlení koncertu zajistila společnost Rental Pro. Kostýmy pro Světluščí sbor a nevidomé sólisty vyrobila společnost Pietro Filipi, která také moderátorce Adele Banášové, zapůjčila šaty na benefiční večer. Světluščí kostým pro Anetu Langerovou navrhla a ušila Klára Nademlýnská. Oblek pro Pavla Lišku ušila firma Mejta. Česání a líčení účinkujících zajistila firma Bomton. Hotel Perla poskytl ubytování nevidomým interpretům a realizačnímu týmu koncertu. Občerstvení pro účinkující zajistila společnost Ambiente, Coca Cola a Fontana. Zázemí pro Světluščí sbor poskytla náboženská společnost Unitaria. Rekvizity pomohla zajistit firma Identifikační systémy. Na zajištění květin pro výzdobu kostela sv. Anny se podílela firma Lucernička Flowers. Poděkování dále patří společnosti Durabo, které pro Světlušku zdarma zajistily veškeré tiskové materiály. Také děkujeme všem mediálním partnerům, kteří nám pomohli se zviditelněním benefičního večera Světlo pro Světlušku. Především děkujeme hlavním mediálním partnerům Českému rozhlasu a České televizi. Dále se na kampani podíleli Dopravní podnik hlavního města Prahy, Student Agency, CityChannel, UPC, Hospodářské noviny, Respekt, Deník, vydavatelství Astrosat a Empresa Media, Právo, Impression Media a řada dalších.
 
Benefiční večer pořádal Nadační fond Českého rozhlasu ve spolupráci s Agenturou Art Shock (management Anety Langerové).
Klíčová slova: