Mattel uvede na trh první nevidomou Barbie

Po 60 letech od prvního uvedení panenky Barbie se Mattel rozhodl rozšířit sortiment. Nová Barbie by měla zajistit větší zastoupení slabozrakých a nevidomých dětí ve společnosti.
Jak uvedla ve svém prohlášení viceprezidentka Barbie a globální šéfka panenek Krista Berger, Barbie je mnohem více než panenka. Dle ní přestavuje sebevyjádření i sounáležitost. Společnost Mattel na výrobě nové panenky spolupracovala s Americkou nadací pro nevidomé, aby zajistila přesný vzhled od očí až po oblečení slabozrakých a nevidomých lidí.  
Nová panenka drží ve své ruce červenobílou hůl s kuličkou na konci. Její pohled směřuje mírně nahoru a ven, aby přesně odrážel pohled nevidomého člověka. Barbie má na sobě oblečení s hmatovými detaily látky, které Mattel zařadil po testování hračky slabozrakými a nevidomými dětmi.  
Panenka má na sobě růžové tričko a fialovou tylovou sukni. Uzávěry na zadní straně horního dílu panenky a elastický pas na sukni mají zajistit snazší oblékání. Balení Barbie se stalo také dostupnějším. Na přední straně obalu se nachází slovo Barbie v Braillově písmě.  
V kampani na novou Barbie se objevila i aktivistka Lucy Edwards, která je sama nevidomá. Uvedení nové Barbie je pro ni prý všechno. "Jako teenagerka jsem se cítila izolovaná, protože jsem ztratila zrak a neměla jsem nikoho, jako jsem já. Kvůli své holi jsem byla rozpačitá, ale vědomí, že ji má Barbie taky, by mi pomohlo se cítit jinak. Pomohlo by mi to na mé cestě k přijetí slepoty a cítila bych se méně sama," řekla Edwards.  
Spuštění prodeje nové Barbie si našlo mnoho podporovatelů. Jedním z nich je i Královský národní institut nevidomých ve Velké Británii. "Je úžasné vědět, že děti se zrakovým postižením si teď mohou hrát s Barbie, která vypadá jako oni," řekla Debbie Miller, ředitelka zákaznického poradenství a podpory. Velmi ji potěšily...

 

Klíčová slova: